"Дизайнът е от съществено значение за луксозните марки."
"Луксозни марки като Mercedes-Benz непрекъснато преразглеждат понятието лукс, за да създават нещо изключително. Ние наричаме това X-фактор, защото това е единственият начин да запазим нашия отличителен стил на сетивна яснота и да създадем желание!"
Gorden Wagener - Chief Design Officer за Mercedes-Benz Group.
"Често нашите клиенти осъществяват дългоочаквана мечта, когато закупуват Mercedes-Benz."
Gorden Wagener - Chief Design Officer за Mercedes-Benz Group.
Concept CLA
На IAA Mobility 2023, Mercedes-Benz демонстрира своя напредък по цялата верига на стойността, като представи своя Concept CLA Class. Близкият до серийното производство концепт предоставя поглед към предстоящото семейство превозни средства, базирани на Mercedes‑Benz Modular Architecture (MMA) и собствения операционен система на компанията MB.OS. Това е първата моделна гама, проектирана от нулата, за да постави на пътя Ambition 2039 на компанията, с която тя цели да постигне въглеродна неутралност по цялата верига на стойността в своя автопарк от нови превозни средства до 2039 година. Concept CLA Class също така се възползва от стратегиите „Дизайн за околната среда“ и „Дизайн за циркулярност“. Дизайнът за околната среда започва още в най-ранните етапи на разработване на продукта. Всички материали и процеси се разглеждат за по-устойчиви варианти. Дизайнът за циркулярност означава намаляване на потреблението на ресурси чрез циркулярни материални цикли, по-ефективни процеси и увеличаване на дела на рециклираните материали.
Vision One-Eleven
Този футуристичен автомобил, създаден да демонстрира нашите технологии и дизайн, следва стъпките на легендарните експериментални превозни средства C111, произведени от Mercedes-Benz през 70-те години. Автомобилът има атлетичен, много плосък профил, благодарение на дизайна си с една извивка, и за първи път интериорът на спортен автомобил притежава визия и усещане на салон.
Технологичните акценти включват нова батерийна концепция с високопроизводителни цилиндрични клетки с течно охлаждане и нова химия на клетките.
Освен това, Vision One-Eleven разполага с два изключително мощни и напреднали аксиални двигатели от YASA. Този двигател е значително по-компактен и лек, и в същото време по-мощен от съпоставими радиални двигатели.
Project Mondo G
Необичайно сътрудничество между модна къща и производител на превозни средства, което същевременно показва многото паралели между двамата партньори: G-Class и бомбер якетата, които Moncler създаде за първи път преди около 70 години като здрави външни якета за работници в студени условия, символизират защита срещу неблагоприятни външни условия, новаторски дух и качество. В същото време Mercedes-Benz и Moncler са обединени от иновациите, поразителния дизайнерски език и смелостта да си сътрудничат с партньори извън собствените си индустрии.
С това сътрудничество Mercedes-Benz иска да създаде уникално преживяване за марката и също така да се свърже с хора от света на изкуството, културата и лайфстайла, които обикновено не се занимават интензивно с моторни превозни средства.
Project MAYBACH
Ексклузивният туристически автомобил за приключения на пътя и извън него показва как близостта до природата и любовта към откритията могат да се съчетаят с лукса. Нашите дизайнери заедно с екипа на Virgil Abloh направиха новаторски, много креативен пробив в дизайна на луксозни автомобили. Те умишлено поставиха под въпрос всичко, което досега обикновено е било приложимо за Mercedes-Maybach. Тяхната цел: да провокират дискусия за бъдещи тенденции и форми.
Vision AMG
С изключителния дизайн на Vision AMG, Гордън Вагенер и неговият екип задават визуалната посока и показват как AMG иска да пренесе своето ДНК на производителност в бъдещето от 2025 година нататък. Пропорциите на уникалното превозно средство са радикални и мощни. Повърхностите са пълни и плавно преминаващи - като монолитна скулптура. В същото време Vision AMG изненадва с прогресивни високотехнологични елементи, като осветената цифрова радиаторна решетка.
Vision EQXX
Изминете 1,000 километра с едно зареждане на батерията: VISION EQXX преодолява предишни технологични бариери, благодарение на новоразработената си батерия, например. Тя може да съхранява почти същото количество енергия като батерията на EQS, въпреки че е с 50 процента по-малка и 30 процента по-лека. С това и множество други иновации, изследователският прототип демонстрира как ефективността и обхватът на електрическите превозни средства могат да се увеличат, когато нови начини на мислене и интердисциплинарна работа се включат в разработката. Vision EQXX е най-ефективният електрически автомобил, създаван някога от Mercedes-Benz.
Concept EQG
Вълнуващата представа за изцяло електрическата версия на легендарната гама от всъдеходни модели: С Concept EQG представяме почти серийната версия на изцяло електрическия модел вариант на нашия утилитарен всъдеходен икона. Визуално концептуалният автомобил съчетава безспорно характерния вид на G-Class с избрани дизайнерски елементи, типични за нашите изцяло електрически модели, като контрастни акценти.
4x4 качествата на "G", които винаги са поставяли най-висок стандарт, не само ще намерят път в ерата на електрическата мобилност, но ще бъдат развити още по-нататък в някои области. Concept EQG така предлага обещаваща представа за това какво ще бъде способен Mercedes-Benz G-Class с батерийно-електрическо задвижване.
Project Geländewagen
От 4x4 до Landaulet, G-Class е имал много превъплъщения до момента, но никога не е бил състезателен автомобил – до сега. Завършеният дизайн едновременно не забравя своето първоначално предназначение и улавя усещането за състезателен автомобил. Процесът на проектиране беше вдъхновен от личния опит на Вагенер и Абло в собственост и използване на G-Class, както и от откритията за максимизиране на отношението на Mercedes-AMG. Заедно те разгледаха как да накарат зрителя да погледне на дизайните на Mercedes-Benz с нова перспектива, като отклонят лукса от полирания и безупречен естетически вид към нещо сурово, естествено и изцяло по-искрено.