Толкова устойчив е EQC.

Изображението показва Mercedes-Benz EQC в изглед на задната част.

Толкова устойчив е EQC.

В контекста на „Ambition 2039“ за своите леки автомобили Mercedes-Benz преследва целта до тази дата да предлага автопарк от CO₂-неутрални нови автомобили. Важна стъпка в тази посока е екологичната проверка на Mercedes-Benz 360°, която беше издържана успешно от EQC 400 4MATIC като първия автомобил на продуктовата и технологична марка EQ. При това става дума за цялостен екологичен баланс, при който въздействието върху околната среда се изследва в детайли през целия срок на експлоатация, т.е. от добиването на суровините през производството и ползването (тук за пробег от 200.000 километра) до реализацията. Mercedes-Benz е първият автомобилен производител, който редовно извършва тази проверка от 2005 г. насам. В основата на този метод e международният ISO-стандарт 14040, а TÜV Süd извършва допълнителна външна проверка на резултата по сложна процедура и по този начин създава максимална прозрачност,
при това EQC 400 4MATIC се възползва дълготрайно от шофиране с нулеви емисии и от високата ефективност на електрическото задвижване. В зависимост от източника на електрозахранване електрическите автомобили могат да компенсират първоначално по-високите при производството CO2-емисии с последващия режим на движение. Ако електрическите автомобил се задвижват само с възобновяеми енергийни източници, според наблюденията за срока на експлоатация CO2-емисиите намаляват до 70 процента в сравнение с автомобили с двигател с вътрешно горене.

Нашата цел за 2022: въглеродна неутралност от завода.

Мотивът показва Mercedes-Benz EQC в страничен изглед.

Нашата цел за 2022: въглеродна неутралност от завода.

При същите условия при производството на електрически автомобили възникват повече емисии CO₂ в сравнение с производството на автомобили с двигател с вътрешно горене, защото специално за производството на акумулаторните клетки е необходима много енергия. Затова в перспектива също толкова важно е и набавянето на CO₂-неутрална енергия за производството, което Mercedes-Benz се стреми да постигне за всички европейски заводи още от 2022. Стъпка по този път е използването на „зелена“ електрическа енергия от местните вятърни паркове за производството на EQC в завода на Mercedes-Benz в Бремен, както и за производството на акумулаторни батерии на място от Deutschen ACCUMOTIVE в саксонския град Кемниц.
Във фазата на ползване водачът вече може директно да повлияе на това, как да изглежда екологичният баланс на неговия електрически автомобил – в зависимост от това какъв ток зарежда. Съответно екологичният баланс, особено балансът на CO₂, отпада при конкретно наблюдение на целия срок на експлоатация на Mercedes-Benz EQC с пробег от 200.000 километра. С ползването на чиста електроенергия за зареждане на акумулаторните батерии въглеродният отпечатък на EQC може да бъде намален почти наполовина.

Съставът на материалите на EQC.

Изображението показва интериора на Mercedes-Benz EQC.

Съставът на материалите на EQC.

Теглото на празен автомобил EQC 400 4MATIC е 2.420 килограма. Най-големият дял е  39 процента от стомана и феритни материали, следвани от леки метали (23 процента) и полимерни материали, т.е. пластмаси (18 процента).

Използването на щадящи ресурсите материали като рециклирани материали от пластмаса и възобновяеми суровини в автомобилите непрекъснато се разширява. Новият висококачествен материал за тапицерията на седалките „Response“, разработен за EQC, се състои 100 процента от рециклирани полиетиленови бутилки. Освен това рециклираните материали от пластмаса се използват и за облицовката на леглото за резервното колело или капаците на долната част на двигателния отсек. Възобновяеми суровини като например кенаф, вълна и хартия също се използват. Влакната на растението кенаф се използват напр. в облицовката на товарното отделение, а хартията като тип "пчелна пита" в пода на товарното отделение.
В новия EQC общо 100 компонента без малки компоненти като копчета тик-так, пластмасови гайки и закрепващи елементи на проводника с общо тегло 55,7 килограма пропорционално се произвеждат от щадящи ресурсите материали.

Втори живот на високоволтовите акумулаторни батерии.

Мотивът показва Mercedes-Benz EQC в изглед на задната част с колонка за зареждане в градска среда.

Втори живот на високоволтовите акумулаторни батерии.

Mercedes-Benz участва активно в изследването и разработването на нови технологии за рециклиране с цел осигуряване на бъдещите нужди от суровини за електромобилността. Познанията за рециклиране на литиево-йонни акумулаторни батерии вече бяха събрани в различни изследователски проекти и в сътрудничество с доставчиците и партньорите за рециклиране на отпадъци. Рециклирането на използваните суровини като литий, никел, платина, кобалт и редки почви е във фокуса на наблюденията и започва още с концепцията за компонентите. Mercedes-Benz определи четири нива на процеса за рециклиране на акумулаторната батерия и разработи съответните процеси: ReUse (дългосрочно повторно използване на акумулаторната батерия, например за стационарни акумулатори за енергия), RePair (ремонтни работи по акумулаторната батерия), ReManufacturing (разглобяване и повторен монтаж на акумулаторната батерия) и ReMat (рециклиране и оползотворяване на съставките).

Daimler се фокусира по-специално върху  ReUse с основаването на дъщерното дружество Mercedes-Benz Energy GmbH под формата на стационарни акумулатори за енергия: защото срокът на експлоатация на една акумулаторна батерия на Plug-in или E-автомобил не трябва да завърши с експлоатацията на автомобила, а може да се използва за стационарни акумулаторни батерии. При това приложение не става дума за малки загуби на мощност, така че ефективната експлоатация в стационарната област да е възможна за приблизително най-малко още десет години. С по-нататъшно използване на литиево-йонните модули тяхното ефективно ползване може да бъде удвоено.

EQC 400 4MATIC: потребление на електроенергия в kWh/100 км (комбинирано): XXX; CO2-емисии в г/км (комбинирани): 0.