Вид задвижвания.

Научете повече за алтернативните видове задвижване.

Изцяло електрическо задвижване


Електромобилност от ново поколение: EQC.

Електрическата мобилност означава нулеви локални емисии, почти безшумно движение и динамика на шофирането.

Изцяло електрическо задвижване


Електромобилност от ново поколение: EQC.

Електрическата мобилност означава нулеви локални емисии, почти безшумно движение и динамика на шофирането.

Видеото показва начинът на функциониране на изцяло електрическо силово предаване на Mercedes-Benz EQC.
Mercedes-EQ въпроси и отговори - Сервизен пакет
Повторно гледане

Изцяло електрическо задвижване


Запознайте се с компонентите на изцяло електрическото задвижване.

Изцяло електрическо задвижване


Запознайте се с компонентите на изцяло електрическото задвижване.

Зарядна система
Благодарение на интелигентната си зарядна система, акумулаторната батерия може да бъде заредена по всички общоприети начини. Това включва: стандартен контакт за битови нужди, с каквито разполага всяко домакинство, Wallbox (стенна зарядна станция), колонки за зареждане с променлив ток (АС) и колонки за бързо зареждане с прав ток (DC).

On-Board-зарядно е вградено в автомобила и управлява зареждането през битовата електрическа мрежа. То превръща променливия ток (АС) в постоянен ток (DC). Наред с възможността за зареждане чрез „нормално“ свързване към мрежата (АС) също е възможно автомобилът да се зарежда на DC-колонка (колонки за бързо зареждане).

т
Високоволтова литиево-йонна батерия
Високоволтовата литиево-йонна батерия е основен акумулатор за енергия за електрическото задвижване. Както обхвата, така и ефективната мощност са зависими директно от годността на акумулаторната батерия.

Акумулаторната батерия се зарежда външно от електрическата мрежа. Освен
това енергия се регенерира чрез рекуперация при процес на спиране и в режим на принудителен празен ход. С цел подобряване динамиката на автомобила и
оптимизиране центъра на тежестта, акумулаторната батерия е монтирана под пода на автомобила.

t
Електродвигател

По един електродвигател на преден и заден мост превръщат електрическата енергия от високоволтовата акумулаторна батерия в механична и предлагат впечатляваща тяга още от първите обороти.

За намаляване разхода на електроенергия и за подобряване на динамиката безстепенно се регулира ефективното разпределяне на въртящия момент между предния и задния мост.

t
Рекуперативна спирачна система
Голям потенциал за намаляване потреблението на енергия се крие в повишаване на генерирането й във фаза на движение по инерция и задействане на спирачките (рекуперация).

Това се извършва посредством интелигентно, оптимизиращо ефективността разпределяне на спирачните моменти. Когато натиснете спирачния педал, първоначално електрическият двигател поема забавянето и действа като генератор. Допълнително можете да повлияете на силата (на степента) на рекуперация чрез планките за превключване на предавките, намиращи
се на волана.

t